PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY ÚVODNÍ STRANA MORAVSKOSLEZSKY KRAJ ZLINSKY KRAJ OLOMOUCKY KRAJ JIHOMORAVSKY KRAJ PARDUBICKY KRAJ KRALOVEHRADECKY KRAJ LIBERECKY KRAJ VYSOCINA PRAHA STREDOCESKY KRAJ USTECKY KRAJ JIHOCESKY KRAJ PLZENSKY KRAJ KARLOVARSKY KRAJ FOLKLORNÍ SDRUZENÍ ČESKÉ REPUBLIKY CESKY ROZHLAS BESKYDY-VALASSKO SLEZSKA HARTA CZECH TOURISM
Čtvrtek 28.03.2024
Potravinářská výroba
Království perníku

Jeřábskou vrchovinou [ Lyžařská trasa ]

Písařov, Hambalek - Čečel - Sv.Trojice - Severomoravská chata - Podlesí (16 km)

Příjemná lyžařská túra po lesních a polních cestách s řadou výhledů.
Zčásti nepravidelně upravovaná strojová stopa. Obtížnější sjezd pouze u Severomoravské chaty.
Možnosti občerstvení v Písařově (Kocanda), na Severomoravské chatě a v Malé Moravě.

Kilometráž :
Malá Morava (přejezd,BUS) --- 520 --- 15,5 --- modrá pěší značka
Podlesí ( u ŽST) --- 505 --- 16

Popis trasy :
Do Písařova se dopravíme autobusem ze Šumperku. Od zastávky Písařov, točna stoupáme po místní komunikaci mezi zástavbou. Asi 100 metrů za statkem odbočíme vlevo na polní cestu, která mírně klesá k potůčku, prochází krátkým lesním úsekem a přivede nás na okraj louky. Mírně stoupáme po cestě podél ohradníku a elektrického vedení až do sedla Na stráži. Od rozcestníku na betonovém sloupě odbočíme vlevo na stoupající cestu, která nás přivede na okraj lesa nad Jakubovicemi (krásné výhledy na Šumpersko i Zábřežsko).
Mírným stoupáním zdoláme zalesněný vrchol Skalky, zleva se připojí široká lesní cesta, po které přijdeme až k rozcestníku Partyzánské bunkry Čečel.( zachovaný bunkr 100 m po zelené vpravo). Pokračujeme po příjemné vrstevnicové cestě lesem až na křižovatku lesních cest Čečel, silnice, kde stojí lovecká chata a turistický přístřešek s velkým dřevěným křížem (možnost sjezdu vpravo do Janoušova k autobusu po bílé cykloznačce).

Po posílení z vlastních zásob stoupáme po široké lesní cestě k rozcestí Hrubý les a dále již téměř po vrstevnici po západních svazích Boudy až na křižovatku Bouda ( rozc.) s turistickým přístřeškem. Lesní silnička nás dovede kolem Pramene Rudolf (pramen s mírně radioaktivní vodou pod cestou vlevo) až na Svatou Trojici s poutní kaplí a loveckou chatou. Nyní nás čeká půlkilometrový sjezd po strojové stopě vpravo do první zákruty silničky, kde odbočíme opět vpravo na zásobovací cestu. Od rozcestí U Severomoravské chaty krátkým sjezdem přijedeme až k dřevěnému rozcestníku před turistickou chatou pod vrcholem Pohořelce.

Po občerstvení na chatě sjíždíme po sjezdovce (sjezd bývá snadnější než po modré značce), u dolní stanice vleku zahneme doprava a po 200 metrech jsem již zpět na značce. Z horských luk můžeme očekávat krásné výhledy na údolí Moravy a masív Kralického Sněžníku. Čeká nás sjezd po horských loukách (bývá upravováno) do Podlesí, k orientaci nám může posloužit věž kostela. Od rozcestí Podlesí (obec) na náměstí klesáme stále rovně po místní komunikaci (obec lze i objet po loukách zleva) k hřišti, kde odbočíme vlevo na polní silničku. Po svazích kopce Žlíbek mírně klesáme, nad chatami opustíme silničku a po polní cestě ostřeji sjíždíme k pstružím sádkám v dolní části Vysokého Potoka. Zde sundáme lyže a jdeme na hlavní křižovatku Malá Morava (přejezd, BUS). Túru můžeme zakončit v hostinci ( za přejezdem), nebo pokračovat vpravo po silnici až na železniční zastávku Podlesí na trati Dolní Lipka - Hanušovice.