PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY ÚVODNÍ STRANA MORAVSKOSLEZSKY KRAJ ZLINSKY KRAJ OLOMOUCKY KRAJ JIHOMORAVSKY KRAJ PARDUBICKY KRAJ KRALOVEHRADECKY KRAJ LIBERECKY KRAJ VYSOCINA PRAHA STREDOCESKY KRAJ USTECKY KRAJ JIHOCESKY KRAJ PLZENSKY KRAJ KARLOVARSKY KRAJ FOLKLORNÍ SDRUZENÍ ČESKÉ REPUBLIKY CESKY ROZHLAS BESKYDY-VALASSKO SLEZSKA HARTA CZECH TOURISM
Čtvrtek 18.04.2024
Vyhledávání
  Vyhledávací centrum
Rejstřík ČR
ZÁKLADNÍ INFORMACE
  Základní informace o ČR
Česká NEJ
Kraje ČR
Turistické regiony
Turistické oblasti
Města a obce
Euroregiony
Mikroregiony a sdružení
Pohádkové regiony
AKTUALITY A AKCE
  Aktuality
Databanka akcí
Folklorní akce a festivaly
Turistické akce
PRAHA SRDCE EVROPY
  Město PRAHA
Pražská informační centra
Kalendář akcí v Praze
Lázeňství
  Lázeňská zařízení
Zdravotní pojištění
Kongresová turistika
  Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
Výstavnictví a propagace
Kongresy a konference
Veletrhy a výstavy
Turistika a volný čas
  Informační centra
Kultura a zábava
Památky UNESCO
Památky a architektura
Církevní památky
Hrady a zámky
Aktivní dovolená
Pěší turistika
Agroturistika
Cykloturistka
Vodní turistika a sporty
Vinařská turistika
Sport a relaxace
Klub českých turistů
Cestovní kanceláře
Folklor a tradice
  Folklorní sdružení
Folklorní soubory
Folklorní festivaly
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
Příroda a její ochrana
  Biosférická rezervace UNESCO
Chráněná krajinná území
Přírodní zajímavosti
Jeskyně a propasti
Vrcholy, hřebeny, sedla
Fauna a flora
Naučné stezky
Ubytování a stravování
  Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Gastronomické speciality
Obchod a služby
  Služby motoristům
Nákupní centra
PODPORA PODNIKÁNÍ
  Investiční příležitosti
Finanční sektor a pojištění
Nemovitosti na prodej
Průmyslová výroba
Potravinářská výroba
Království perníku

KANCELÁŘ TAJEMNÍKA [ Odbor města nebo obce ]

Pracovní náplň

1. Oddělení informatiky

  • provádí rozbory a analýzy pro tvorbu technických projektů, projektování, koordinace servisu a údržby, správa banky dat,
  • spolupracuje s projektanty informačních systémů a dodavatelskými firmami v oblasti podpory programových prostředků,
  • rozvíjí technické a programové prostředky MěÚ,
  • rozvíjí a provádí údržbu údajové základny a softwaru MěÚ,
  • provádí instalaci výpočetní techniky a softwaru,
  • provádí drobné opravy výpočetní techniky,
  • zajišťuje ochranu programových prostředků a datové základny před znehodnocením,
  • řeší úkoly související s provozním zajištěním informačního systému MěÚ, průběžně sleduje nesprávné chování uživatelů a obsluhy a činí opatření k nápravě,
  • školí zaměstnance MěÚ v ovládání výpočetní techniky,
  • zajišťuje přípravu a postupnou realizaci technických prostředků na jednotlivých odborech MěÚ,
  • provádí správu a údržbu telefonní sítě, správu a údržbu telefonních ústředen a hlasové pošty MěÚ a GSM bran
  • zajišťuje budování internetu a intranetu MěÚ,
  • provádí vývoj vlastního software dle požadavků odborů,
  • provádí správu a údržbu bezdrátového datového propojení budov MěÚ,
  • zajišťuje pravidelnou aktualizaci ESU Ginis (databáze externích subjektů systému Ginis) včetně správy spisových uzlů
  • zajišťuje audio a videoslužby pro školení, zasedání RM a ZM apod.,
  • v součinnosti s dodavateli zabezpečuje rozvoj systému GIS - MAWES včetně pravidelné aktualizace jeho databází.


2. Oddělení personální:

- Oblasti práce a mzdy zajišťuje:

  • komplexní mzdovou agendu,
  • zpracovává mzdovou agendu Městské policie Šumperk,
  • zpracování a zadávání základních mzdových údajů z evidence docházky,
  • výpočet sociálního pojištění, nemocenských dávek včetně odvodu a statistiky,
  • výpočet zdravotního pojištění a výpočet daně,
  • vedení evidenčních listů pro důchodové zabezpečení,
  • provádění srážek zaměstnancům z mezd,
  • zpracování výpočtu zákonného pojištění odpovědnosti organizace za škodu a pracovní úrazy, včetně odvodu, výpočet odškodnění pracovních úrazů,
  • pro pokladnu a účtárnu vystavuje platební poukazy,
  • statistiku PaM,
  • výpočet odměn dle uzavřených dohod o pracovní činnosti a dohod o provedení práce včetně zajištění výplat, odvodů na sociální a zdravotní pojištění,
  • kontrolu dohod (dohody o provedení práce, dohody o pracovní činnosti), včetně docházky,
  • plnění usnesení RM ve věcech realizace - mzdových opatření pracovníků,
  • odměny pracovníků komisí RM a výborů ZM,
  • agendu předstihového řízení k důchodům,
  • vyřizování žádostí zaměstnanců o starobní, invalidní, částečně invalidní, vdovské, vdovecké a sirotčí důchody,
  • zpracovává výkaz vyúčtování daně z příjmu za organizaci,
  • zpracovává ISP za organizaci a příspěvkové organizace,
  • zpracování archivních prací na úseku práce a mezd.

- Oblast personální zajišťuje:
  • výběrová řízení na obsazení pracovních pozic na MěÚ Šumperk podle zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (vyhlašování, způsoby zveřejnění, informace uchazečům, shromažďování žádostí, evidence),
  • řešení aktuálních i připravovaných změn v rámci MěÚ s příslušnými vedoucími pracovníky,
  • uzavírání, rozvazování a změny pracovního poměru u MěÚ včetně evidence,
  • záležitosti týkající se pracovního poměru členů zastupitelstva dlouhodobě uvolněných ze svého zaměstnání pro výkon funkce,
  • záležitosti týkající se pracovního poměru funkcí jmenovaných,
  • řešení pracovně právních otázek podle zákoníku práce a dalších pracovně právních předpisů,
  • aktuální evidenci stavu zaměstnanců na jednotlivých odborech MěÚ,
  • agendu spojenou s vedením osobních spisů, jejich kontrolou a ochranou osobních údajů zaměstnanců, evidenci rejstříku trestů a agendu lustrací jmenovaných vedoucích úředníků,
  • spolupráci s Úřadem práce Šumperk dle zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, a vedení příslušné dokumentace (hlášení volných pracovních míst, absolventi, ZPS, cizinci, atd.),
  • agendu spojenou se zajišťováním rekvalifikací - stáží absolventů ve spolupráci s Akademií J.A.K. Šumperk,
  • agendu povolování jiné výdělečné činnosti pro úředníky MěÚ v souladu se z.č. 312/2002 Sb.,
  • evidenci dohod o hmotné odpovědnosti zaměstnanců MěÚ,
  • evidenci pracovních poměrů na dobu určitou,
  • zpracování a aktualizaci vnitřních předpisů a interních směrnic týkajících se personální agendy,
  • zpracovává a podílí se na tvorbě organizačního řádu, pracovního řádu a interních předpisech
  • podílí se na tvorbě kolektivní smlouvy,
  • zpracovává agendu za personální oddělení dle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, a vede o tom příslušnou evidenci,
  • zajišťuje zařazování pracovníků do příslušných tříd a vystavování platových výměrů,
  • podílí se na jednání ve věcech tvorby a použití sociálního fondu, zpracovává do rozpočtu výši odvodu do sociálního fondu, včetně provádění odvodů záloh a vyúčtování dle čerpání mzdových prostředků,
  • zabezpečuje a připravuje návrhy na stanovení rozpočtu (limitu) peněžních prostředků na platy zaměstnanců, ostatních osobních výdajů (dohody o provedení práce a dohody o pracovní činnosti), počty zaměstnanců, zpracovává rozpočet a rozbory hospodaření v působnosti personálního oddělení,
  • sleduje čerpání a vývoj mezd zaměstnanců, vedení města, uvolněných a neuvolněných zastupitelů,
  • zabezpečuje platovou inventuru zaměstnanců,
  • zpracovává výkazy pro Úřad práce Šumperk (výkaz o vývoji zaměstnanosti a její struktuře, výkaz o plnění povinného podílu občanů se ZPS),
  • metodicky usměrňuje městskou polici v oblasti personální a mzdové agendy,
  • zabezpečuje a zpracovává na základě návrhu vedoucích odborů a se souhlasem tajemníka dohody o změně sjednaných pracovních podmínek, dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr a další pracovně právní úkony vymezené v pracovním řádu,
  • plní úkoly města v péči o zaměstnance a povinnosti města jako zaměstnavatele ve smyslu zákonů o sociálním a důchodovém pojištění, pojistném na sociálním a zdravotním pojištění, o zaměstnanosti a dalších předpisů,
  • zpracovává a připravuje návrhy dohod o zvýšení kvalifikace zaměstnanců, které předkládá tajemníkovi MěÚ, vede evidenci dohod, kontroluje průběh studia, čerpání úlev dle ZP
  • zabezpečuje při nástupu nového zaměstnance jeho začlenění do systematizace úřadu, a to přihlášení ke vstupnímu vzdělávání úředníků, ZOZ, BOZP, vstupní lékařskou prohlídku u smluvního lékaře, nahlášení nového zaměstnance na oddělení informatiky,
  • zabezpečuje personální a odborné vedení pokladen v budově na nám. Míru 1 a Jesenická 31, včetně kontrol,
  • zpracovává evidenci služebních průkazů zaměstnanců MěÚ Šumperk,
  • zpracovává evidenci dovolených, včetně plánů dovolených zaměstnanců,
  • zpracovává podklady pro vydávání stravenek zaměstnancům MěÚ Šumperk,
  • sleduje lhůty proškolení a zpracovává podklady pro tyto školení,
  • zabezpečuje při nahlášení pracovního úrazu veškeré podklady a nahlásí tuto skutečnost neprodleně bezpečnostnímu technikovi tyto skutečnosti,

- Oblast vzdělávání zajišťuje:
  • agendu spojenou s kvalifikací zaměstnanců MěÚ (odbornou profesní přípravou) včetně kontaktu se školícími agenturami,
  • vzdělávání na MěÚ podle zákona č. 312/2002 Sb. (vstupní, průběžné, zvláštní odborná způsobilost, vzdělávání vedoucích úředníků),
  • hospodaření s rozpočtem na vzdělávání zaměstnanců MěÚ, členů RM a ZM, včetně platebních příkazů,
  • zpracování koncepce vzdělávání zaměstnanců MěÚ,
  • adaptační přípravu nově nastupujících zaměstnanců MěÚ,
  • agendu spojenou s průběžným vzděláváním úředníků,
  • agendu spojenou s organizací a evidencí ověřování zvláštní odborné způsobilosti úředníků,
  • agendu spojenou s vzděláváním vedoucích úředníků a vedoucích úřadů,
  • organizaci studia na středních a vysokých školách, uzavírání dohod o studiu se zaměstnanci MěÚ, včetně evidence,
  • doškolování v odborných kurzech, rekvalifikace,
  • interní vzdělávání (jazykové kurzy, odborná školení atd.) dle potřeb organizace,
  • vedení evidence plánů vzdělávání úředníků a spolupracuje při jejich sestavení s příslušnými vedoucími úředníky včetně evidence doby vzdělávání ve správních činnostech dle zákona č. 312/2002 Sb.,
  • vedení evidence o uznání rovnocennosti vzdělání dle vyhlášky č. 511/2002 Sb., hodnocení plánu vzdělávání jednotlivých zaměstnanců a podle výsledku hodnocení provádí jeho aktualizaci,


3. Oddělení organizační:
  • zajišťuje zabezpečení chodu a činnosti sekretariátů starosty, 1. a 2. místostarosty a tajemníka,
  • připravuje z podkladů odborů plán práce zastupitelstva a rady města,
  • připravuje z podkladů odborů a vedení písemné materiály pro jednotlivá zasedání RM a ZM,
  • zajišťuje rozpracování usnesení zasedání zastupitelstva města a RM,
  • zajišťuje kontrolu usnesení rady města a zastupitelstva města,
  • zajišťuje pořizování zápisu z jednání rady a zastupitelstva města,
  • zajišťuje zpracování čistopisu usnesení rady a zastupitelstva města,
  • zajišťuje změny ve složení zastupitelstva, rady města, výborů a komisí,
  • vede evidenci interpelací,
  • vede evidenci peticí podaných na MěÚ,
  • vede evidenci zápisů komisí rad a výborů zastupitelstva města,
  • zajišťuje provoz spisového uzlu kanceláře tajemníka a vedení města,
  • vyřizuje písemnou a e-mailovou korespondenci vedení města,
  • zajišťuje porady starostů správního obvodu III., včetně zápisů,
  • zajišťuje inventarizaci veškerého majetku kanceláře tajemníka,
  • eviduje zápisy z porad vedení, vedoucích odborů a kontrolu plnění úkolů,
  • zajišťuje spolupráci při organizačním zajištění voleb,
  • zajišťuje nahlížení a poskytování právních předpisů města,
  • zajišťuje nahlížení do Sbírky zákonů.


Vybrané právní předpisy:
  • zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění,
  • zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění,
  • zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, v platném znění,
  • nařízení vlády č. 564/2006 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, v platném znění,
  • nařízení vlády č. 469/2002 Sb., kterým se stanoví katalog prací a kvalifikační předpoklady a kterým se mění nařízení vlády o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, v platném znění.

UMÍSTĚNÍ


AKTUALIZACE: Uživatel 464 (Archivní záznam) org. 49, 23.02.2007 v 14:35 hodin
Copyright 1998-2024 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
VELETRHY
FOLKLORNÍ AKCE A FESTIVALY
TURISTIKA